ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

Δημοσιογραφικός Οργανισμός Μαρινάκη - Μητσοτάκη

Νέες ισορροπίες
Η εξαγορά του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη (ΔΟΛ) από τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη χωρίς αμφιβολία σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στον χώρο του Τύπου και ευρύτερα των μέσων ενημέρωσης, με σοβαρές συνέπειες, η έκταση και το βάθος των οποίων στο πολιτικό σύστημα αλλά και στον επιχειρηματικό κόσμο δεν μπορεί να προβλεφθούν.
Ο Τύπος -έντυπος και ηλεκτρονικός- έπαιζε πάντοτε τον ρόλο της τέταρτης εξουσίας, που υποτίθεται ελέγχει τις άλλες τρεις. Ιστορικά, όμως, υπάρχουν όλες οι αποδείξεις ότι ο ρόλος του ήταν ακόμη πιο ισχυρός. Οι επιχειρηματίες που..
είχαν στα χέρια τους τα ισχυρά συγκροτήματα Τύπου επιδρούσαν αποφασιστικά -τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο- στη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που ανεβοκατέβαζαν κυβερνήσεις, συχνά με σοβαρές επιπτώσεις στην πολιτική ομαλότητα.
Ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη ιδρύθηκε, με την έκδοση του «Βήματος» («Ελεύθερον Βήμα», ο αρχικός τίτλος), πριν από περίπου εκατό χρόνια για να εκφράσει τον χώρο του Κέντρου και με σαφή διαχωριστική γραμμή τόσο από τη Δεξιά όσο και από την Αριστερά. Οι ιδιοκτήτες που είχε μέχρι πριν από λίγο καιρό προέρχονταν από τον χώρο της δημοσιογραφίας.
Τώρα είναι η πρώτη φορά που ο Οργανισμός αυτός περνάει στα χέρια ενός επιχειρηματία - και φυσικά όχι οποιουδήποτε. Το δεύτερο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι οι ιδιαίτερες και μακροχρόνιες σχέσεις του κ. Μαρινάκη με την οικογένεια Μητσοτάκη. Είναι γεγονός ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. και το κόμμα του συνέβαλαν τα μέγιστα ώστε να προκύψουν οι πρόσφατες εξελίξεις, με προφανή στόχο να έχει την εύνοια και τη στήριξη ισχυρών μέσων ενημέρωσης.
Συμπέρασμα: Αν ο νέος ΔΟΛ ή ΔΟΜ καταφέρει να διατηρήσει και να ενισχύσει τον ρόλο και τη δύναμη του παλιού «Συγκροτήματος Λαμπράκη», τότε είναι απολύτως βέβαιο ότι το ισχυρότερο πολιτικό κέντρο στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης μετατοπίζεται προς τα δεξιά και αλλάζουν οι ισορροπίες των παραδοσιακών πολιτικών οικογενειών στη γενικότερη πολιτική σκηνή και ειδικότερα στο εσωτερικό της Ν.Δ.
Ταυτόχρονα ένας επιχειρηματίας αποκτά τεράστια δύναμη απέναντι στους ανταγωνιστές του. Η τράπουλα ξαναμοιράζεται και η νέα πολιτικο-επιχειρηματική διαπλοκή είναι εδώ. Ο νοών νοείτω.

Εφημερίδα των Συντακτών / Aποψη